Acești Termeni și Condiții Generale (în continuare: TCG) conțin drepturile și obligațiile societății POLYDUCT SRL în calitate de Vânzător precum și a persoanelor fizice sau juridice, sau organizațiilor neîncorporate care achiziționează produsul vândut de acesta prin intermediul unui contract încheiat electronic. Aceste TCG se aplică tuturor tranzacțiilor juridice încheiate cu ajutorul webshop-ului.
Nume: S.C. POLYDUCT S.R.L.
Sediu: Oradea, str. Gheorghe. Doja, nr. 49A, jud. Bihor
Adresă poștală: Oradea, str. Gheorghe. Doja, nr. 49A, jud. Bihor
Număr telefon: +40 359 808 449
+40 731 367 690 – Nagy Susana
Adresă de e-mail: office@polyduct.ro
Cod fiscal: RO30523680
Nr. Ord. registru com: J5/1298/2012
Acea persoană fizică, persoană juridică sau organizație fără personalitate juridică care utilizează serviciul de comerț electronic furnizat prin intermediul site-ului www.rezervoarepolietilena.ro (denumit in continuare: Webshop)
Vânzător și Cumpărător.
2.1. În prezent, nu este posibilă înregistrarea în Webshop.
Limba contractului: română. În baza contractului, Vânzătorul este obligat să transfere dreptul de proprietate a produsului, iar Cumpărătorul este obligat să achite prețul de achiziție și să preia produsul. Webshopul desfășoară activități comerciale exclusiv pe teritoriul României.
Înregistrarea nu este o condiție obligatorie pentru încheierea contractului, webshopul nu oferă posibilitatea de înregistrare.
Contractul este încheiat atunci când Cumpărătorul primește confirmarea comenzii. Excepție de la acesta sunt cazurile în care prețul de achiziție a fost afișat incorect, precum și cazul achiziționării de produse pentru care taxa de livrare trebuie calculată individual, ținând seama de dimensiunea sau de caracteristicile specifice ale produsului. În acest caz, contractul este încheiat atunci când costul de livrare calculată a fost comunicată cumpărătorului de către Vânzător, iar Cumpărătorul a acceptat prin e-mail.
Contractul încheiat între părți prin comandarea produsului este considerat un contract scris, Vânzătorul îl păstrează timp de 5 ani de la încheierea acestuia.
3.5.1. Comanda produselor în webshop se realizează pe pagina produsului sau făcând clic pe butonul de "Adaugă în coș". Comanda este finalizată după apăsarea butonului PLASEAZĂ COMANDA.
3.5.2. În cazul în care Cumpărătorul are întrebări suplimentare legate de produse înainte de cumpărare, acesta le poate adresa consultanților prin telefon sau e-mail în zilele lucrătoare de la 9:00 la 16:00.
Vânzătorul trimite Cumpărătorului instrucțiunile de utilizare a produsului împreună cu produsul.
3.5.3. Vânzătorul își rezervă dreptul de a modifica prețul produselor în webshop. Modificarea prețului intră în vigoare la publicarea lui în webshop. Vânzătorul este obligat să vândă clientului produsul deja comandat la prețul valabil în momentul comenzii, în cazul în care produsul se află în stoc la momentul comenzii (obligația de ofertă). În cazul în care produsul nu se află în stoc în momentul comenzii, prețul afișat în webshop este considerat a fi doar un preț orientativ.
Confirmarea primirii comenzii va fi efectuată automat prin intermediul unui e-mail de confirmare. Confirmarea efectivă a comenzii se va face prin e-mailul de finalizare a comenzii care conține identificatorul unic al comenzii (numărul comenzii), data comenzii, metoda de plată, metoda de livrare, datele de contact (adresa de e-mail și numărul de telefon), numele și adresa de expediere și facturare, numele produsului comandat, prețul unitar brut, costul de expediere, costurile suplimentare care pot fi suportate în legătură cu metoda de plată și suma totală care trebuie plătită.
În cazul unui calcul separat al taxei de livrare, Vânzătorul va indica taxa de livrare calculată prin e-mail în termen de 72 de ore de la solicitarea de ofertă, pe care Cumpărătorul poate accepta. În cazul în care Cumpărătorul acceptă oferta, comanda devine fermă.
În cazul în care Vânzătorul nu poate furniza produsul comandat din cauza lipsei de stoc sau din orice alt motiv tehnic, Vânzătorul va informa Cumpărătorul cu privire la acest lucru în termen de 1 zi lucrătoare de la primirea comenzii la numărul de telefon sau la adresa de e-mail furnizată în timpul comenzii.
4.1.1. Vânzătorul livrează Cumpărătorului produsele comandate prin curier rapid contra cost, sau Cumpărătorul poate ridica produsele din depozitul fizic gratuit, în acest caz Cumpărătorul este răspunzător pentru toate defectele apărute în timpul transportului.
4.1.2. Cumpărătorul este obligat să suporte costurile de transport.
4.1.3. Taxa de livrare se calculează separat pentru fiecare produs. Prețul total al comenzii este vizibil la pagina de comandă.
43.1.1. Reclamațiile pot fi transmise prin:
- telefon la numărul de telefon +40 359 808 449
- personal la sediul Vânzătorului, str. Gheorghe Doja, nr. 49A, Oradea
- e-mail la adresa de e-mail a Vânzătorului office@polyduct.ro
- poștă la adresa poștală a Vânzătorului str. Gheorghe Doja, nr. 49A, Oradea, jud. Bihor
Vânzătorul înregistrează reclamațiile primite cu un număr de intrare unic, pe care este obligat să îl comunice Cumpărătorului.
4.3.1.2. Vânzătorul investighează și remediază imediat plângerea orală (indicată telefonic sau în timpul discuției personale la sediu), dacă natura reclamației o permite. Dacă investigația imediată nu este posibilă sau Cumpărătorul nu este de acord cu tratarea reclamației, Vânzătorul va trimite o copie a raportului de reclamație în termen de 15 (cincisprezece) zile la adresa de e-mail furnizată de Cumpărător.
4.3.1.3. Vânzătorul este obligat să examineze plângerea raportată în scris (e-mail sau prin poștă) în termen de 15 (cincisprezece) zile și să răspundă la acesta în termen de încă 15 (cincisprezece) zile. Răspunsul este trimis prin e-mail la adresa de e-mail furnizată de Cumpărător sau prin poștă la adresa poștală indicată de Cumpărător.
In cazul in care Cumparatorii:
- nu primesc un raspuns la expirarea celor 30 zile de la Vanzator; sau
- primesc un raspuns peste acest termen de la Vanzator; sau
- sunt nemultumiti asupra modului in care a fost gestionata sesizarea/reclamatia de catre Vanzator;
pot apela la procedurile alternative de solutionare (SAL/SOL) prezentate mai jos si ulterior instantelor de judecata competente conform art. 19.7 din prezentul document.
SAL reprezintă un mecanism alternativ sistemului judiciar, prin care este oferit consumatorilor posibilitatea de soluţionare a litigiilor potentiale, atunci când se confruntă cu o problemă legată de achiziționarea Bun si/sau a unui Serviciu. Astfel, sesizarile sau reclamațiile împotriva comercianților vor fi prezentate voluntar de către consumatori, urmând a fi soluționate într-un mod independent, imparțial, transparent, rapid și echitabil. Accesarea acestei modalitati alternative de solutionare poate fi realizată atât online conform pct. 19.5 de mai jos, cât si prin metodele clasice, pe suport hârtie sau pe alt suport durabil conform art. 19.4. de mai jos.
In vederea solutionarii alternative a litigiilor, sesizarea sau reclamatia Cumparatorului poate fi depusa in scris direct la Direcția de Soluționare Alternativă a Litigiilor a Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor la urmatoarele date de contact: adresa: Bucuresti, Bulevardul Aviatorilor nr. 72, sector 1, cod postal 011865, tel: 021.307.67.69; fax: 021.314.34.62, e-mail: dsal@anpc.ro. Direcția Alternativă de Soluționare a Litigiilor a Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor este competentă să soluționeze alternativ litigiile naționale și transfrontaliere care decurg din contractele de vânzare sau contractele de servicii încheiate cu un comerciant care își desfășoară activitatea în România și este inclusă în lista entităților SAL la nivel european, disponibil la urmatorul link: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.adr.show2”. Pentru si mai multe detalii, Cumparatorii pot accesa link-ul afisat in site in sectiunea ANPC – SAL.
Avand in vedere dispozitiile Regulamentului (UE) nr. 524/2013 privind solutionarea online a litigiilor in materie de consum si de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 si a Directivei 2009/22/CE, Utilizatorul/Cumparatorul are posibilitatea de a opta pentru solutionarea pe cale extrajudiciara a eventualelor litigii, si prin utilizarea platformei europene de solutionare online a litigiilor (platforma SOL), instrument digital creat de Comisia Europeana pentru a facilita solutionarea independenta, impartiala, transparenta, eficace, rapida si echitabila, pe cale extrajudiciara, a litigiilor care privesc obligatiile contractuale rezultate din contractele de vanzare sau de prestare de servicii online dintre un consumator care isi are resedinta in Uniunea Europeana si un comerciant stabilit in Uniunea Europeana. In acest sens, poate fi accesat link-ul existent in sectiunea: Solutionarea Online a litigiilor.
SAL si SOL nu reprezinta doua mecanisme diferite pentru solutionarea eventualelor sesizari/reclamatii. Cumparatorul intelege ca soutionarea alternativa a litigiilor si solutionarea online a litigiilor subzista ca un singur mecanism, reprezentand unul si acelasi instrument existand intre acestea o identitate de scop, obiect si finalitate. Cumparatorul intelege ca distinctia dintre SAL si respectiv SOL este reprezentata de modalitatea de accesare / formatul initial al respectivei sesizari/reclamatii, astfel incat in cazul SAL forma de adresare a consumatorului este una de tip clasic, in scris (pe email, pe cale postala) pe care in cazul SOL, consumatorul opteaza pentru utilizarea completarii unui formular existent pe o platfoma digitala, exclusiv online.
În cazul în care utilizatorul constată o încălcare a drepturilor sale, acesta are dreptul să depună o plângere la autoritatea pentru protecția consumatorilor competentă pentru locul său de reședință. Mai multe informații: https://anpc.ro/
5.1. Cumpărătorul are dreptul de a se retrage din contract, fără a preciza motivele, în termen de 14 zile de la primirea produsului.
5.2. Cumpărătorul își poate exercita dreptul de retragere completând și trimițând în mod corespunzător modelul de declarație de retragere prevăzut în anexa 2 sau trimițând o declarație clară Vânzătorului în acest sens la adresa fizică sau de e-mail a Vânzătorului specificată în secțiunea 1.1.
5.3. Dreptul de retragere al cumpărătorului se consideră a fi fost executat în termenul stabilit în cazul în care Cumpărătorul și-a trimis declarația în termenul stabilit în secțiunea 5.2. În cazul în care Vânzătorul primește declarația de retragere cu întârziere sau nu primește deloc, Cumpărătorul va suporta sarcina de a dovedi că declarația care își exercită dreptul de retragere a fost trimisă prin poștă sau e-mail în termenul limită.
Exemplu: În cazul în care Cumpărătorul a primit produsul la 1 ianuarie, acesta își poate exercita dreptul de retragere timp de 14 zile de la această dată, adică până la 15 ianuarie. Dacă trimiteți declarația de retragere prin scrisoare recomandată la 15 ianuarie (adică într-un mod care poate fi verificat prin chitanța expeditorului), ați exercitat corect retragerea, chiar dacă transportul nu ajunge la Vânzător până la 20 ianuarie.
5.4. În cazul retragerii sale, Cumpărătorul este obligat să returneze produsul primit la adresa poștală a Vânzătorul prevăzută în secțiunea 1.1 în termen de cel mult 14 zile de la data trimiterii declarației de retragere prin poștă sau e-mail. Costurile directe de returnare a produsului vor fi suportate de client și acesta nu poate solicita rambursarea acestuia de la Vânzător.
5.5. În cazul retragerii Cumpărătorului, Vânzătorul va rambursa prețul de achiziție al produsului plătit de către Cumpărător imediat, dar nu mai târziu de 14 (paisprezece) zile de la luarea la cunoștință a retragerii. Ca regulă generală, Vânzătorul rambursează Cumpărătorului suma sus-menționată în contul Cumpărătorului prin transfer bancar.
Clientul poate indica o metodă diferită de rambursare în declarația sa de retragere, cu toate acestea, în acest caz, el trebuie să comunice datele necesare pentru rambursare Vânzătorului prin completarea corespunzătoare a modelului de declarație de retragere.
ATENȚIE!
Dacă produsele a căror returnare prezintă urme de uzură, zgârieturi, lovituri, șocuri mecanice sau, după caz accesorii lipsă, certificate de garanție lipsă, ne rezervăm dreptul de a decide acceptarea returului sau de a reține o sumă din valoarea produsului, sumă ce va fi comunicată după evaluarea prejudiciilor aduse. În cazul exercitării dreptului legal de returnarea a produsului, rambursarea contravalorii acestuia se va face în cel mult 14 de zile de la data solicitării returului, prin aceeași metodă de plată.
Costul transportului nu constituie obiectul returului.
6.1.1. Perioada de garanție a produselor este de 12 luni de la data facturării.
6.1.2. Certificatul de garanție se emite în limba română. Mai multe informații despre drepturile garanțiale le găsiți AICI.
6.1.3. Certificatul de garanție include:
- numele și adresa Vânzătorului;
- numele și tipul produsului care poate fi utilizat pentru identificarea acestuia și, dacă este cazul, numărul său de serie;
- numele și adresa producătorului;
- data emiterii facturii și data livrării produsului către Cumpărător
- ștampila Vânzătorului și semnătura persoanei care acționează în numele său în timpul emiterii, iar în cazul livrării pe un document electronic, semnătura electronică,
- informarea că garanția nu afectează drepturile cumpărătorului în condițiile legii.
6.1.4. Drepturile care decurg din garanție pot fi puse in aplicare cu certificatul de garanție. Punerea în aplicare a drepturilor care decurg din garanție nu este condiționată de returnarea ambalajului original al produsului de către Cumpărător.
6.1.5. Vânzătorul este scutit de obligația de garanție dacă dovedește faptul că defecțiunea a apărut după utilizare.
7.1. Cumpărătorul poate utiliza webshopul numai pe propria răspundere. Vânzătorul nu va fi răspunzător pentru daunele sau neplăcerile suportate de Cumpărător în timpul utilizării webshopului care au rezultat din faptul că Cumpărătorul nu a acționat cu grija cuvenită în timpul utilizării webshopului.
7.2. Cumpărătorul poate pune datele sale la dispoziția altor persoane pe propriul risc. După furnizarea datelor sale, Cumpărătorul este de acord cu prelucrarea datelor sale în conformitate cu Politica de confidențialitate prin acceptarea Politicii de confidențialitate. În plus față de persoanele și organizațiile incluse în Politica de confidențialitate, Vânzătorul nu are dreptul de a transfera datele Cumpărătorului către terți sau de a le dezvălui.
7.3. Vânzătorul nu va fi răspunzător pentru daunele care rezultă din utilizarea necorespunzătoare a produsului sau în alt mod decât în instrucțiunile de utilizare.
7.4. Întregul conținut al webshopului rezervoarepolietilena.ro este protejat prin drepturi de autor. În ceea ce privește conținutul afișat pe webshop (elemente grafice, texte, documente descărcabile), Vânzătorul este proprietarul acestuia și doar el le poate folosi.
7.7. Vânzătorul are dreptul de a modifica unilateral condițiile acestei TCG în orice moment.
(Vă rugăm să îl completați și să îl returnați numai în cazul intenției de renunțare la contract)
Către: POLYDUCT S.R.L.
Str. Gheorghe Doja, nr. 49A, Oradea, jud. Bihor
office@polyduct.ro
Subsemnatul declar că îmi exercit dreptul de retragere/renunțare în ceea ce privește contractul de vânzare a următoarelor produse:
Data încheierii contractului (comenzii): ………………………………………………………………………………
Data primirii: ……………………………………………………………………………….
Denumirea produsului (produselor): ……………………………………………………………………………….
Numele consumatorului: ……………………………………………………………………………….
Adresa consumatorului: ……………………………………………………………………………….
Declar că solicit rambursarea contravalorii produsului/produselor după cum urmează:
a) Prin transfer bancar pe IBAN-ul de mai jos:
Numele titularului: ……………………………………………………………………………….
Denumirea instituției bancare care deține contul: …………………………………………………………
IBAN: ……………………………………………………………………………….
Înțeleg că pe parcursul rambursării, numele meu va fi indicat și ca destinatar.
Adresa: ……………………………………………………………………………….
Emis: ………………………………..(localitate), …………. (an) ……………………………… (lună) …….. (zi)
…………………………………………………………
Semnătura consumatorului (numai în cazul trimiterii poștale)
DESCARCĂ FORMULARUL DE RETUR